بلغارستان با پذیرش یورو فقیر تر نمی شود

آتاناس پکانوف معاون موقت نخست‌وزیر در امور صندوق های اروپایی طی سخنانی در شبکه تلویزیون BTV اظهار داشت: "فکر نمی‌کنم بلغارستان با پذیرش یورو فقیرتر شود". وی معتقد است پس از پذیرش یورو، بلغارستان مکانیسم‌های کنترل بیشتری داشته و ثبات مالی آن تقویت خواهد شد.

 پیکانوف افزود که بلغارستان باید در جهت یکپارچگی بیشتر در فرآیندهای اروپایی تلاش کند و مکانیسم های اروپایی می توانند به عنوان ضامن ثبات اقتصادی این کشور عمل کنند. همگرایی اروپایی همچنان در اولویت کابینه موقت قرار دارد و علاوه بر این همه مکانیسم های حفاظتی برای مصرف کنندگان می تواند آماده شود. کمپین اطلاع رسانی پیرامون یورو نیز در کشور در حال آماده سازی است.

 معاون نخست‌وزیر تاکید کرد: "ما باید در مورد خطرات و نحوه برخورد نهادها با آن صادق باشیم". پکانوف توضیح داد که تبدیل ارز پس از پذیرش یورو به مدت 6 ماه رایگان و سپس از طریق بانک مرکزی برای همیشه خواهد بود. آتاناس پکانوف همچنین اضافه کرد که بلغارستان ارتباطات بسیار خوبی با کمیسیون اروپا دارد و ما انتظار داریم که بودجه این تحول از برنامه بازیابی در پاییز امسال تامین شود.

 پکانوف در مورد سفر خود به کرواسی و پذیرش یورو در آنجا توضیح داد که روند پذیرش یورو در کرواسی بدون هیچ نگرانی به خوبی پیش می رود. یورو از اول ژانویه 2023 در کرواسی به ارز رسمی تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر  لوا پول رایج می باشد و برای ورود به اتحادیه اروپا یورو باید جایگزین گردد.

منبع :

 https://news.bg/politics/pekanov-nyama-da-obedneem-sled-priemaneto-na-evroto.html

کد خبر 13433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =